Müfredat basitleştiriliyor… Kademeli olarak hayata geçirilecek!
ANKARA (İGFA) – Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in talimatıyla başlatılan müfredat değişikliği hazırlık çalışmaları, Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’nün koordinasyonunda bu yıl haziran ayında başladı. Okul öncesinden liseye kadar tüm eğitim kademelerinde yürütülen yeni müfredat süreci kapsamında Bakanlık bünyesinde ilgili birimlerde komiteler oluşturuldu.
Komisyonların düzenlediği çalıştaylarda akademisyenler, eğitim paydaşları, eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin yer aldığı geniş katılımla müfredatın yol haritasının belirlenmesine yönelik çalışmalar yapıldı. Müfredatlara ilişkin en geniş katılımlı çalıştay, geçtiğimiz hafta “Bütünsel Eğitim: Türk Yüzyılı Model Müfredat Geliştirme Atölyesi” adı altında Ankara Kızılcahamam’da gerçekleştirildi.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi internet sitesinde yer alan habere göre, çalıştayda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen müfredat değişikliğinin, öğrencilerin çok yönlü gelişimini temel alan “bütüncül eğitim” yaklaşımını hedeflediği vurgulandı. zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan.
Bakanlığın müfredat değişikliği çalışmalarını yürüten ilgili genel müdürlükler de Haziran ayından bu yana çok sayıda çalıştay düzenledi. Bu çalıştaylarda akademisyenlerden eğitim paydaşlarına, eğitim yöneticilerinden öğretmenlere kadar geniş bir kesimden programa ilişkin görüşler alındı ve raporlandı.
Çalışmalar tamamlandığında her ders için oluşturulan komitede alan uzmanlarının değerlendirmeleri sonucunda gerekli değişiklikler yapılacaktır. Müfredat değişikliğinin önümüzdeki ay kamuoyuyla paylaşılması planlanıyor.
Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim-öğretim döneminde “okul öncesi, 1., 5. ve 9. sınıflardan” başlamak üzere kademeli olarak uygulanacaktır.
Hatırlanacağı üzere Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, müfredat değişikliğinin tüm sınıfları kapsaması için çalıştıklarını belirterek, “Söz konusu değişiklikle çocuklarımıza seviyelerinin üzerinde gereksiz bilgiler yüklemeyeceğiz. tüm derslerin basitleştirilmesi.” Bilgiyi verdi. İlkokul, ortaokul ve lisede tekrarlanan konuların olduğunu vurgulayan Tekin, bu konuların basitleştirilmesi veya ortadan kaldırılması için çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını, bazı konuların pedagojik yöntemlerle anlatılmadığını, lisede öğretilen konunun ya da konunun İlkokulda öğretilen konular birbirini tamamlamamaktadır.